Nieuwe Honda Civic staat centraal tijdens de Milaan Design Week

Geen reacties

Om de Europese lancering van de nieuwe Honda Civic e:HEV te vieren, stond de auto centraal tijdens de Vanity Fair ‘Social Garden’-tentoonstelling van de Milaan Design Week 2022.

Honda’s gloednieuwe 11e generatie Civic is ontworpen met een unieke mensgerichte benadering van dynamiek en design. De ingenieurs van Honda volgden een ontwikkelingsethos van ‘Exhilarating Civic’, waarbij ze zich concentreerden op hoe exterieur- en interieur kunnen samenwerken om een comfortabelere en verfrissende auto-ervaring te creëren die het dagelijkse leven van eigenaren zal verbeteren.

Honda’s ‘spannende’ ontwikkelingsaanpak heeft geleid tot een moderne evolutie van het exterieurdesign van de Civic, dat ook de geruisloze, elegante ontwerprichting van andere recente Honda-modellen weerspiegelt. De nieuwe Civic heeft een lagere, strakkere daklijn en een lagere deurlijn die het raamoppervlak vergroot, het zicht naar buiten verbetert en hetzelfde gevoel van luchtigheid geeft als in de oorspronkelijke Civic.

Comfortabeler interieur

In de cabine wordt Honda’s M/M-ontwikkelingsprincipe geïllustreerd door een mensgericht interieur dat is ontworpen om eersteklas verfijning en ruimtelijkheid te garanderen. De cabine heeft meer zicht en luchtigheid dankzij het lage, vlakke dashboard, de plaatsing van de buitenspiegels en de grote ramen rondom.

Ondanks de lagere daklijn blijven de hoofd- en interieurruimte hetzelfde als bij het vorige model, dankzij de slimme plaatsing van hybride componenten in het chassis en de motorruimte. De royale laadruimte van de nieuwe Civic heeft een vergelijkbaar laadvermogen als het vorige model (een van de grootste in zijn segment) maar met een grotere achterklepopening voor een betere bruikbaarheid. Het resultaat is een voertuig dat is ontworpen met de ruimte en bruikbaarheid om het een realistisch alternatief te maken voor grotere voertuigen zoals SUV’s.

De Civic heeft sinds zijn lancering vijftig jaar geleden nieuwe maatstaven gezet, met meer dan 27,5 miljoen verkochte exemplaren in 170 landen. De gloednieuwe versie is vanaf het najaar van 2022 in Europa beschikbaar.

[ssba]