Honda HR-V e:HEV is het meest efficiënt

Geen reacties

Honda’s beproefde e:HEV-hybridesysteem is efficiënter en bruikbaarder gebleken dan andere hybride aandrijflijnen, volgens de laatste interne, praktijktests van Honda. e:HEV is de meest praktische dagelijkse oplossing voor de meeste bestuurdersbehoeften, zonder noodzaak voor een stekker, geen bereikangst en rijden met ultralage emissies.

Het e:HEV-systeem, dat de basis heeft gevormd voor Honda’s Electric Vision, is nu standaard te vinden op de HR-V, CR-V, Jazz en de aanstaande geheel nieuwe Civic-modellen. Het e:HEV-systeem is gebouwd rond een zeer efficiënte benzinemotor en dubbele elektromotoren.

Testgegevens laten zien dat de e:HEV-aandrijflijn op een route van 116 km de beste elementen van andere hybride systeemtypes bood, maar met een hoger niveau van efficiëntie in de praktijk. Omdat de HR-V niet opgeladen hoeft te worden, is deze geschikt voor elke rijsituatie.

Wat het e:HEV-systeem onderscheidt, is de manier waarop er naadloos wordt geschakeld tussen de drie rijmodi om optimale prestaties in alle rijscenario’s te garanderen – iets wat milde hybridesystemen niet kunnen.

Tijdens het testen bleek het e:HEV-systeem ook een efficiëntie te leveren die vergelijkbaar is met de PHEV van een concurrerende fabrikant. Terwijl eigenaren van plug-in hybrides verplicht zijn om de accu van hun voertuig opgeladen te houden om maximale efficiëntie te bereiken, werkt het zelfopladende e:HEV-systeem van Honda te allen tijde op het meest efficiënte niveau, zonder te hoeven worden opgeladen via een stopcontact.

[ssba]